Powody, dla których warto robić burpees’ jako wstęp do innych ćwiczeń

Burpees mogą być bardzo wymagające, zwłaszcza jeżeli nigdy wcześniej ich nie robiliśmy. Warto jednak pamiętać, że ten typ ćwiczenia świetnie rozbudowuje naszą kondycję oraz muskulaturę, jeżeli jest wykonywane codziennie z odpowiednią techniką.
Burpees są świetnym „doposażeniem” naszej domowej siłowni, w której posiadamy inny sprzęt sportowy. Trzeba pamiętać, że jeżeli poważnie myślimy o treningu siłowym powinniśmy także zaopatrzyć się sklepie sportowym sport-blast.pl

Jak wykonywać burpee

Jest wiele odmian wykonywania tego ćwiczenia, wiele stylów. Powinniśmy dostosować ćwiczenie do własnych możliwości i pamiętać, aby nie przeceniać swoich możliwości. Pamiętajmy także o odpowiednim miejscu do ćwiczeń, najlepiej doposażyć się w matę treningową, która pozwoli na zwiększenie komfortu treningowego.
Sześć kroków wykonywania tego ćwiczenia:
1. Stań prosto z rękoma wzdłuż ciała.
2. Wykonaj przysiad z lekkim rozkrokiem, dopóki Twoje dłonie nie dotkną podłogi.
3. W momencie styku rąk i podłogi, oprzyj ciężar ciała na nich i wyrzuć nogi do tyłu, w momencie lądowania Twoich nóg na podłożu powinieneś być w pozycji „deski”.
4. Doskocz nogami z powrotem do swoich dłoni.
5. Szybkim, energicznym ruchem wstań i wyskocz do góry.
6. Powtórz cały proces.
Jest to jeden z wariantów wykonywania tego ćwiczenia. Możemy dokonać wiele wariacji, np. dodając wykonanie pompki po doskoku nóg do dłoni.

Dobrze, ale po co wykonywać burpees codziennie?

Po pierwsze w taki trening będą zaangażowane różne grupy mięśni. Ćwicząc tym stylem, twoje: ramiona, barki, brzuch, łydki, uda oraz plecy będą w 100-u procentach zaangażowane. Dodatkowo
Po drugie burpees to świetne ćwiczenie na spalenie kalorii i nadmiaru tłuszczu. Ten typ ćwiczenia to połączenie, zarówno treningu cardio, jak i treningu siłowego i wzmacniającego. W krótkim okresie czasu jesteśmy w stanie spalić sporą ilość kalorii, co przekłada się na zrzucenie wagi.
Po trzecie poprawimy swoją motorykę, posturę oraz równowagę. Dzięki temu, że burpees wpływają na dużą ilość mięśni – czynniki wymienione zostaną wzmocnione oraz lepiej skoordynowane.
Po czwarte możemy dowolnie modyfikować owe ćwiczenie. Jesteśmy w stanie dodawać inne elementy sprzętu sportowego, które utrudnią lub ułatwią wykonywanie ćwiczenia. Możemy na przykład skorzystać z boxów (skrzyń) treningowych, aby wyskok w górę był utrudniony o mus lądowania na skrzyni. Zobacz więcej na: https://sport-blast.pl/

Burpees w połączeniu ze sprzętem sportowym to idealna kombinacja

Burpees jako ćwiczenie samo w sobie jest bardzo dobre, świetnie wspomaga nasz system mięśniowy, motorykę itp. Dodatkowe dodanie sprzętu sportowego do treningu siłowego pozwoli na zwiększenie intensywności i trudności ćwiczenia. Dlatego też warto wykonywać je codziennie, aby efekty były szybko widoczne oraz żebyśmy się miło zaskoczyli.

Dodaj komentarz