Udział w wyciecze z Przemyśla do Lwowa – dzień 1

Dziś drogi czytelniku portalu TSBJ Łódź chciałbym Ci opisać trochę więcej informacji na temat wycieczki, o której ostatnio wspomniałem w swoim innym artykule. Dziś chciałbym Cię konkretnie poprowadzić przez większą ilość informacji na temat Lwowa oraz wycieczki w której miałem okazję wziąć udział. Wycieczka odbyła się 04.10.2015 i trwała 6 dni. Podróż zaczęliśmy od mojego miejsca zamieszkania czyli Rzeszowa. Na dworzec autobusowy w Rzeszowie podjechał autokar, który zabrał mnie i 40 innych uczestników wycieczki. Do Lwowa mieliśmy 170 KM. Droga do rynku we Lwowie zajęła nam około 3h. Jeżeli wybierasz się swoim pojazdem to nie musisz się martwić o drogę, jest świetna i nowa – została wybudowana na Euro. Po przyjeździe na rynek nasz przewodnik zaprowadził nas do jednej z tutejszych restauracji, gdzie mogliśmy spróbować potraw regionalnych. Po zakończeniu obiadu został przedstawiony nam mini plan zwiedzania w pierwszym dniu.

Plan zwiedzania w dniu pierwszym prezentował się następująco:

• Rynek z Ratuszem – odwiedziliśmy w pierwszej kolejności ponieważ z rynku jest to rzut beretem.
  • Cmentarz Orląt Lwowskich i Cmentarz Łyczakowski – bardzo popularne cmentarze Lwowskie. Jeden z niech to najstarsza nekropolia we Lwowie, którą każdy odwiedzający to miasto musi koniecznie zobaczyć.
  • Gmach Opery – Piękna budowla architektoniczna, która zaprojektowana została przez prof. Zygmunta Gorgolewskiego. Budowla ma kształt prostopadłościanu. W nocy jest pięknie oświetlona.
  • Przerwa na obiadokolację – czyli czas na spróbowanie kolejnych wspaniałych Lwowskich potraw regionalnych.
  • Uniwersytet Lwowski – Piękny narodowy Uniwersytet im. Iwana Franki. Został on założony w roku 1661 przez Polskiego króla (Jana Kazimierza). Jest to jeden z największych Państwowych uniwersytetów we Lwowie.
  • Powrót do Hotelu – Wróciliśmy do hotelu, gdzie mogliśmy się rozpakować. Po rozpakowaniu około godziny 20tej czekała na nas kolacja.

Galeria Zdjęć

Galeria zdjęć budynków z powyższego planu zwiedzania:

Nasze biuro podróży pochodziło z Przemyśla. Biuro to organizuje wycieczki z Przemyśla do Lwowa w każdym tygodniu. Organizowane są wycieczki 1 dniowe, oraz kilku dniowe. Każdy ma możliwość wyboru na jak długo chce wybrać się na Ukrainę. Mogę powiedzieć, że byłem niedawno ze znajomymi również na wycieczce jednodniowej, która była równie fajna. Różnica jest taka, że w ciągu tego jednego dnia zwiedza się więcej miejsc, a także tylko te najlepsze. Więcej informacji na temat planu zwiedzania dzień po dniu, dowiedzą się Państwo w kolejnych wpisach, które opublikuję w niedługim czasie.